Economie & Duurzaamheid
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

010 Rotterdam - Op het Emmauscollege te Rotterdam werken excellente leerlingen uit 5VWO aan het project M-Excellent met als onderwerp Media en Beïnvloeding. De leerlingen volgden diverse colleges van specialisten op het gebied van reclame, psychologie, marketing en communicatie.



Na deze informatie vergaard te hebben, konden ze aan de slag met het daadwerkelijke project: het opzetten van een campagne voor Koelestudenten, een initiatief van Jongeren Milieu Actief en Milieudefensie.

De zeven leerlingen hebben voor deze campagne een filmpje opgenomen met een student in de hoofdrol. De boodschap van het filmpje luidt: 'Bespaar energie en geld!' In het filmpje laat de student op een speelse maar pakkende manier zien hoe je door kleine aanpassingen in je ochtendritueel, geld en energie kan besparen. Om het filmpje viral te laten gaan, hebben de leerlingen gekozen voor een slimme marketingstrategie. De pakkende titel van het filmpje is namelijk 'Gratis festivalkaartje?'; door zuiniger met energie om te gaan kunnen de kijkers op jaarbasis genoeg geld besparen om hun favoriete festival bij te wonen.

Ook hebben de leerlingen contact opgenomen met de band Sunday Sun, rising stars in de muziekindustrie. Hun nummer 'I Call You Honey', dat als achtergronddeuntje is gebruikt, klinkt als muziek in de oren. Momenteel zijn de leerlingen druk bezig met het verspreiden van het filmpje door middel van sociale media. De leerlingen hebben de lat hoog gelegd en streven naar 50.000 views op Youtube.

 

Wilt u het filmpje ook bekijken? Ga naar www.koelestudenten.nl.

Economie & Duurzaamheid

Economie & Duurzaamheid

Categorie Economie & Duurzaamheid op NLMagazine

REIZEN & STEDENTRIPS & VLIEGTICKETS & VERHUUR

Reizen & Stedentrips & Vliegtickets & Verhuur

Advertentie